စိတ္ပုတီးဆုိသည္မွာ
လက္တင္ဘာသာစကားလုံး (rosarium) မွဆင္းသက္လာၿပီး အဓိပၸာယ္မွာ ႏွင္းဆီပန္းတုိ႕၏ သရဖူၿဖစ္တယ္။
ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္၌ စိတ္ပုတီး စိတ္ၿခင္းဟာ ဘုရား၏မယ္ေတာ္ မာရိယာအား သဒၶါၾကည္ညဳိၿခင္းအမႈတစ္ခုၿဖစ္သည္ဟု သိထားၾကေလ၏။
သုိ႕ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ဆုိရလွ်င္ စိတ္ပုတီးစိတ္ၿခင္းမွာ ဘုရား၏မယ္ေတာ္ မာရိယာအား သဒၶါၾကည္ညိဳၿခင္း အမႈထက္ ပုိၿပီး ကက္သလစ္ ဓမၼတရားကုိလည္း
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေထာက္ရႈ႕ရာလည္း ၿဖစ္ေပ၏။ စိတ္ပုတီးစိတ္သည့္အခါ သခင္ခရစ္ေတာ္၌ဗဟုိရ္ထားကာ
မယ္ေတာ္သခင္မႏွင့္အတူ တရားေထာက္ရႈ႕ၾကပါတယ္။
၁၂၁၄ခုႏွစ္တြင္
ၿပင္သစ္ၿပည္၊ ပရူးၿမိဳ႕ရွိ ဘုရားေက်ာင္းထဲ၌ မယ္ေတာ္သခင္မသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ စိတ္ပုတီး၏သခင္မ
ဟူေသာ ဘြဲ႕နာမၿဖင့္ ရူပါရုံတြင္ေပၚလာကာ စိန္ေဒါမီနစ္အား စိတ္ပုတီးေပးခဲ့ပါတယ္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍
စိတ္ပုတီးစိတ္ၿခင္းကုိ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္၌ တြင္ၾကယ္လာခဲ့တယ္။ စိတ္ပုတီးအားၿဖင့္ စိန္ေဒါမီနစ္သည္
အာေဘဂ်င္းစီးယမ္းဟုေခၚေသာ အသင္းေတာ္၏ယုံၾကည္ရာခ်က္မ်ားကုိ လြဲမွားေစေသာ အယူ၀ါဒလႊမ္းမုိးမႈ႕မွ
ဘာသာ၀င္တုိ႕အား လမ္းမွန္သုိ႕ၿပန္ေခၚယူႏုိင္ခဲ့တယ္။ ၁၅၇၁ခုႏွစ္တြင္လည္း လယ္ပန္တုိစစ္ပြဲေအာင္ၿမင္ရၿခင္းမွာလည္း
စိတ္ပုတီး၏အံ့ၾသဖြယ္တန္ခုိးေၾကာင့္ ၿဖစ္ေၾကာင္း ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီး ပီဦး (၅)မွ သက္ေသခံကာ
အသင္းေတာ္အတြင္း စိတ္ပုတီးစိတ္ၿခင္းကုိ တုိးၿမွင့္အားေပးခဲ့ေလတယ္။ ထုိ႕အၿပင္ ေအာက္တုိဘာလ
(၇) ရက္ေန႕ကုိလည္း သန္႕ရွင္းေသာစိတ္ပုတီး၏ပြဲေန႕အၿဖစ္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၁၇ခုႏွစ္တြင္လည္း
ေပၚတူဂီႏိုင္ငံရွိ ဖာတီမာေက်းရြာေလးတြင္ သုိးထိန္းေလး သုံးဦးၿဖစ္သည့္ လူစီယား၊ ဂ်ပ္စင္းတာႏွင့္
ဖရန္စစ္စကုိတုိ႕အား မယ္ေတာ္သခင္မသည္ ရူပါရုံၿဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ စိတ္ပုတီး၏သခင္မ ၿဖစ္ေၾကာင္းဖြင့္ဟေၿပာဆိုရင္း
ကြန္ၿမဴနစ္အင္အား က်ရႈံးမည္ကုိ ၾကိဳတင္ေဟာေပးခဲ့ၿပီး ထုိေခတ္ထုိအခ်ိန္၌ လူတုိ႕ၾကဳံေတြ႕ေနရေသာ
ကပ္ေဘးမ်ား၊ ဆင္းရဲၿခင္းမ်ား၊ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့မႈ႕မ်ားႏွင့္ အၿခားေသာ ေ၀ဒနာမ်ားစြာကုိလည္း
ႏွစ္သိမ့္အားေပးခဲ့သည္။ သုိ႕ၿဖစ္၍ စိတ္ပုတီးကုိ ေန႕စဥ္စိတ္ဆုိၾကရန္ တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။
ေရွးအစဥ္အလာအရ
စိတ္ပုတီးကုိ အလုံးေရ ၁၅၀လုံးၿဖင့္ ဆာလံက်မ္း ၁၅၀က်မ္းႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ကာ စိတ္ဆုိၾကပါတယ္။
ဆာလံက်မ္း ၁၅၀ကုိ ဘာသာေရးအသင္းဂုိဏ္းမ်ားအတြင္း နံနက္ေမတၱာ၊ ေန႕ခင္းေမတၱာ၊ ညေနခင္းေမတၱာႏွင့္
ညေမတၱာအၿဖစ္ ေန႕စဥ္ရြတ္ဆုိေနၾကတာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ထိုပုတီးေရ အလုံး ၁၅၀ကုိ ငါးဆယ္စီခြဲကာ
ကက္သလစ္ဓမၼတရားမ်ားၿဖစ္သည့္ နက္နဲဖြယ္ရာ သုံးခုၾကီးၿဖင့္ စိတ္ၾကပါတယ္။ အံ့ၾသဖြယ္ရာ
နက္နဲခ်က္မွာ သိၾကားတမန္ေတာ္မွ မာရိယာကုိ ဘုရား၏သားေတာ္အား ေမြးဖြားရမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း
အမိန္႕ေတာ္ၿပန္သည့္အခ်က္မွ အစ္မ၀မ္းကြဲ ဧလီဇဗက္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံၿခင္း၊ ေယဇူးဖြားၿမင္ၿခင္း၊
ဘုရားေက်ာင္းဗိမာန္တြင္ ေယဇူးအား ဆက္ကပ္ၿခင္းႏွင့္ ဗိမာန္ေတာ္ပြဲမွာ ေယဇူးသူငယ္ေတာ္ေပ်ာက္ဆုံးၿပီး
ၿပန္လည္ရွာေဖြေတြ႕ရွိၿခင္းထိတုိင္ တရားေထာက္ရႈ႕ပါတယ္။ ၀မ္းေၿမာက္ဖြယ္ရာ နက္နဲခ်က္တြင္ သခင္ခရစ္ေတာ္၏ ရွင္ၿပန္ထေၿမာက္ၿခင္းႏွင့္ အစၿပဳ၍ ေယဇူးခရစ္ေတာ္
ေကာင္းကင္ဘုံသုိ႕ တက္ၾကြေတာ္မူၿခင္း၊ သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ဘုရား ဆင္းၾကြၿခင္း၊ မယ္ေတာ္အား
ေကာင္းကင္ဘုံသုိ႕ပင့္ေဆာင္ၿခင္းႏွင့္ မယ္ေတာ္သခင္အား ေကာင္းကင္ဘုံ၏ဘုရင္မဘြဲ႕ေပးအပ္သည့္
အခ်က္ထိတုိင္ တရားေထာက္ရႈ႕ပါတယ္။ ၀မ္းနဲဖြယ္ရာနက္နဲခ်က္မွာေတာ့ ေယဇူးခရစ္ေတာ္၏ဒုကၠစရိယာ
အေၾကာင္းကုိ တရားေထာက္ရႈ႕ပါတယ္။
၂၀၀၂ခုႏွစ္တြင္
ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီး ဒုတိယေၿမာက္ ဂၽြန္ေပါလ္မွ စိတ္ပုတီးႏွင့္ပတ္သက္၍ စာခၽြန္ေတာ္တစ္ေစာင္
ေရးသားၿပီး စိတ္ပုတီးအလုံးအေရ ေနာက္ထပ္ ၅၀ ထပ္မံတုိးခဲ့ၿပီး ထုိစိတ္ပုတီးအလုံး ၅၀ ကုိ
အလင္း၏နက္နဲဖြယ္ရာအၿဖစ္ တရားေထာက္ရႈ႕ေစခဲ့ပါတယ္။ အလင္း၏နက္နဲဖြယ္ရာမွာ သခင္ခရစ္ေတာ္၏
ေဆးေၾကာ္ၿခင္းမဂၤလာခံယူၿခင္းမွစ၍ ကာနန္ၿမိဳ႕လက္ထပ္ပြဲမွ တန္ခုိးလကၡဏာ၊ ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္
တရားေဒသနာေတာ္၊ ေတာင္ေပၚ၌ အဆင္းသ႑န္ေၿပာင္းလဲၿခင္းႏွင့္
ေယဇူးခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ စကၠရမင္တူး တည္ေထာင္ၿခင္း အေၾကာင္းမ်ားကုိ တရားေထာက္ရႈ႕ပါတယ္။
စိတ္ပုတီးစိတ္ပုံစိတ္နည္းမွာလည္း
အလြန္ပင္စနစ္က်တယ္လုိ႕ ဆုိရပါလိမ့္မယ္။ ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ဟူ၍
ကရူစူးအမွတ္ၿဖင့္ စတင္ဖြင့္ဆုိကာ တမန္ေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ယုံၾကည္ၿခင္းအခ်ဳပ္ကုိ ရြတ္ဆုိပါတယ္။
ထုိေနာက္ ေကာင္းဘုံ၌ေမတၱာႏွင့္ မာရိယာေမတၱာ သုံးပုဒ္ကုိ ရြတ္ဆုိၾကတယ္။ ထုိမာရိယာေမတၱာသုံးပုဒ္မွာ-
ပထမ ယုံၾကည္ၿခင္းတုိးပြားရန္အတြက္၊ ဒုတိယ ေမွ်ာ္လင့္ၿခင္း တုိးပြားရန္အတြက္ႏွင့္ တတိယမွာ
ေမတၱာတရားတုိးပြားရန္အတြက္တုိ႕ ၿဖစ္ပါတယ္။ ထုိေနာက္ ဂလုိရီယာပါတရီႏွင့္ ပုိင္းၿခားလုိက္ပါတယ္။
ထုိအခ်ိန္မွစ၍ နက္နဲရာခ်က္မ်ား၏ အစဥ္လိုက္ စတင္ရြတ္ဆုိကာ တရားေထာက္ရႈ႕ပါတယ္။ စိတ္ပုတီးတစ္ဆယ္တုိင္းကုိ
ေကာင္းကင္ဘုံ၌ ေမတၱာႏွင့္စတင္ၿပီး မာရိယာေမတၱာ ဆယ္ပုဒ္ဆုိၿပီး ဂလုိရီယာပါတရီႏွင့္ အဆုံးသတ္ပါတယ္။
စိတ္ပုတီး ၅၀ (နက္နဲရာခ်က္ ငါးခု)အၿပီးအတြင္ သန္႕ရွင္းေသာဘုရင္မဟူေသာ ေမတၱာကုိရြတ္ဆုိၿပီး
ကရူစူးအမွတ္ႏွင့္ အဆုံးသတ္ပါတယ္။
အထက္တြင္ေဖာ္ၿပထားသည့္အတိုင္း
စိတ္ပုတီးစိတ္တယ္ဆုိတာ ကက္သလစ္ဘာသာ၀င္တုိ႕အတြက္ စိတ္ပုတီးစိတ္ၿခင္းဟာ ဘုရား၏မယ္ေတာ္
မာရိယာအား သဒၶါၾကည္ညဳိၿခင္းအမႈတစ္ခုၿဖစ္သလုိ
မယ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ဘုရားသခင္၏နက္နဲဖြယ္ရာၿဖစ္ရပ္မ်ားကုိ ခရစ္ေတာ္၌ေတြ႕ၿမင္ရသည့္အတုိင္း
တရားေထာက္ရႈ႕ၾကၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ မာရိယာထံမွာ ဆုေတာင္းၿခင္းလုံး၀မဟုတ္ပါ။ ကက္သလစ္ဘာသာ၀င္ေတြဟာ
ဘုရားတစ္ဆူတည္းကုိသာယုံၾကည္၍ ဘုရားတစ္ဆူတည္းထံသာ ဆုေတာင္းပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္လည္း ၿမင့္ၿမတ္သူရဟႏၱာသူေတာ္စင္မ်ားကုိလည္း
၀ုိင္း၀န္းဆုေတာင္းေပးဖုိ႕ ခ်ည္းကပ္တတ္သူေတြပါ။ ရဟႏၱာသူေတာ္စင္မ်ားဟာ အခုခ်ိန္မွာ ဘုရားသခင္ထံခစား၍
ဘုရားသခင္အား အနီးကပ္ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရေနၿပီၿဖစ္သၿဖင့္ ၎တုိ႕အားၿဖင့္ မိမိတုိ႕လည္း တေန႕ေန႕မွာ
ထုိဆုလာဒ္ေတာ္ကုိ ရရွိမည္ဟူေသာယုံၾကည္ၿခင္းတုိးပြားလ်က္ အသင္းေတာ္ႏွင့္အတူ ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံခရီးကုိ
ခ်ည္းကပ္ေနသူမ်ား ၿဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ပုတီးစိတ္ရာ၌ ေထာက္ရႈ႕ေသာ ခရစ္ေတာ္ဗဟုိရ္ၿပဳတရားမ်ားတြင္
မယ္ေတာ္မာရိယာသည္လည္း ထုိအၿဖစ္အပ်က္မ်ား၌ မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ေပးခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြလည္း စိတ္ပုတီးစိတ္ရင္း မယ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ထုိနက္နဲခ်က္မ်ားကို တရားေထာက္ရႈ႕ရင္း
ယုံၾကည္ၿခင္း၌တုိးပြားလ်က္၊ ေမွ်ာ္လင့္ၿခင္းၿဖင့္ေလွ်ာက္လွမ္းရင္း ေမတၱာတရားၿဖင့္ ရွင္သန္သြားၾကပါစုိ႕။
မေနာေအာင္
No comments:
Post a Comment