Saturday, 9 November 2013

၃၂ၾကိမ္ေၿမာက္ သာမန္တနဂၤေႏြေန႕

လုကာ ၂၀း၂၇-၃၈

ဖတ္ရႈ႕ရမည့္ဧ၀ံေဂလိတရားေတာ္တြင္ ရွင္ၿပန္ထေၿမာက္ၿခင္းမရွိဟု ဆုိၾကတဲ့ ဇာဒူေခးဦးတခ်ိဳ႕ဟာ ေယဇူးသခင္ကုိ ယခုဘ၀ႏွင့္ ေနာင္ဘ၀ဆုိင္ရာ ေမးခြန္းတခုကုိ ေမးၿမန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ၎တုိ႕ေမးတဲ့ ေမးခြန္းအား ၿခဳံၾကည့္ရမယ္ဆုိလွ်င္ ယခုဘ၀မွာ လင္ေယာက်္ားမ်ားစြာႏွင့္ မုိးဇယ္၏ဥပေဒအရ ၀ိနည္းအရ တရား၀င္စြာ လက္ထပ္ထိမ္းၿမွားၿခင္းၿပဳထားတဲ့ မိန္းမတစ္ဦး၊ ထုိေနာက္ သူမေပါင္းဖက္ခဲ့ေသာ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ႕ရွိေစမည့္ သားသမီးဆုိတာလည္း မထြန္းကားတဲ့ မိန္းမတစ္ဦးဟာ ေလာကသက္တမ္းကုန္ဆုံးၿပီး တခ်ိန္ ရွင္ၿပထေၿမာက္ၿခင္း အခ်ိန္မွာ ထုိမိန္းမဟာ ဘယ္သူရဲ႕ဇနီးမယားၿဖစ္မလဲ။

အထက္ပါေမးခြန္းအား ေယဇူးခရစ္ေတာ္၏အေၿဖကုိ မၾကည့္ခင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕အေနၿဖင့္လည္း ဒီေမးခြန္းကုိ ကုိယ္ပုိင္စဥ္းစားေ၀ဖန္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြႏု္ပ္အေနၿဖင့္ ထုိေမးခြန္းကုိေ၀ဖန္ရန္ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ႏွင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ ၿမင္မိပါတယ္။ ပထမအခ်က္အေနၿဖင့္ ဇာဒူေခးဦးတုိ႕ပါပဲ။ ဇာဒူေခးဦးတုိ႕ဟာ ဒုတိယေၿမာက္ေဂ်ရုဇလင္ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကာလမွ စတင္ေပၚေပါက္လာတဲ့ ဂ်ဴးေခါင္းေဆာင္အုပ္စု တစ္စုၿဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႕တေတြဟာ ရဟန္းမ်ားၿဖစ္ၾကေသာ္လည္း ခရစ္ေတာ္အခ်ိန္ကာလတြင္ ႏိုင္ငံေရး၌သာ ပုိ၍စိတ္၀င္စားၿပီး အာဏာႏွင့္ဥပေဒသာ သူတုိ႕၏စိတ္ကုိ လႊမ္းမုိးထားပါတယ္။ သူတုိ႕ယုံၾကည္သည္မွာ ကံၾကမၼာဆုိတာမရွိ၊ ထာ၀ရဘုရားသခင္ဟာ မေကာင္းတာကုိ မက်ဴးလြန္ဘဲ အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ လူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ဆႏၵၿဖစ္ၿပီး လူ၏၀ိညာဥ္ဟာ ထာ၀ရမတည္ဘဲ ကြယ္လြန္ၿပီးလွ်င္လည္း ေနာင္ဘ၀ဆုိတာ မရွိပါ။ ကြယ္လြန္ၿပီးမွေတာ့ အၿပစ္ဒဏ္ဆုိတာလည္း မရွိေတာ့ပါ ဟူ၍ၿဖစ္ပါတယ္။

ထုိေၾကာင့္ ဇာဒူေခးဦးတုိ႕အတြက္ လက္ရွိဘ၀သည္သာ တည္ရွိၿပီး လက္ရွိဘ၀တြင္ ေကာင္းစား ေနရမည္ၿဖစ္ပါတယ္။ ေၿပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ဘ၀အတြက္သာ အသက္ရွင္သူမ်ားၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ - ဒီလုိလူေတြက ေယဇူးခရစ္ေတာ္ထံခ်ည္းကပ္ၿပီး ေနာင္ဘ၀ႏွင့္ဆုိင္တဲ့ေမးခြန္းေတြကုိ လာေမးတာ အထူးအဆန္းတစ္ခုပါပဲ။ သိလုိတဲ့ဆႏၵမရွိဘဲ ေမးၿမန္းၿခင္းသက္သက္သာ ၿဖစ္ေနပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္က ၎ဇာဒူေခးဦးတုိ႕ဟာလည္း ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတုိ႕၏ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားၿဖစ္ၾကၿပီး ထာ၀ရဘုရားသခင္ႏွင့္ တရားမ်ားကုိ လက္စုပ္လက္ကုိင္ၿပဳၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္စီရင္ေနၾကသူမ်ားၿဖစ္ၾကပါတယ္။ ထုိသူေတြဟာ မုိးဇယ္၏ တရားကုိလက္ခံယုံၾကည္ၾကၿပီး မုိးဇယ္ႏွင့္ မီးေလာင္ေနတဲ့ၿခခ်ဳံပုပ္ကုိေတာ့ သူတုိ႕ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကဟန္ တူပါတယ္။ မုိးဇယ္ႏွင့္ မီးေလာင္ေနတဲ့ခ်ဳံပုပ္ဟာ အီစရာအဲလ္လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ နီးစပ္မႈ႕၊ ေရြးခ်ယ္မႈ႕၊ ကတိထားမႈ႕ စတာေတြၿဖင့္ ဘုရားသခင္ဟာ ထာ၀ရအသက္ရွင္ေသာ ဘုရားသခင္ၿဖစ္ေၾကာင္း နက္နဲရာကုိ ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ၿပခဲ့တာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ထုိေၾကာင့္ ေယဇူး၏အေၿဖမွာ မုိးဇယ္ႏွင့္ မီးေလာင္ေနတဲ့ခ်ဳံပုပ္ အေၾကာင္းကုိ ေထာက္ၿပတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ထုိေနာက္ ဇာေဒေခးဦးတုိ႕ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး စဥ္းစားမိတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက ၎တုိ႕ကုိးကြယ္ေနသည့္ဘုရားသခင္ဟာ ထာ၀ရအသက္ရွင္သူၿဖစ္ပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဇာဒူေခးဦးတုိ႕ဟာ ထာ၀ရအသက္ရွင္ၿခင္းကုိ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေနာင္ဘ၀ကုိ မယုံၾကည္ၾကပါသလဲ။

ယခု ၎ဇာဒူေခးဦးတုိ႕၏ေမးခြန္းအား ေယဇူးသခင္ေၿဖေပးသည့္ အေၿဖအား စဥ္းစားေထာက္ရႈ႕ၾကည့္ၾကပါစုိ႕။ ေယဇူးသခင္၏အေၿဖက ရွင္းလြန္းပါတယ္ - ယခုေလာကမွာ အသက္ရွင္သည့္ ဤေလာက၏သားသမီးမ်ားသာ ထိမ္းၿမားေပးစားၿခင္းအမႈ႕ကုိၿပဳၿပီး ေနာင္ဘ၀ကုိ လည္ေကာင္း၊ ေသၿခင္းမွရွင္ၿပန္ထေၿမာက္ၿခင္းကုိလည္ေကာင္း ခံထုိက္သူမ်ား၊ ရရွိသူမ်ားကေတာ့ အခုလုိ ထိမ္းၿမားၿခင္းအမႈ႕ကုိ ၿပဳလုပ္ၿခင္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြ ဘ၀ႏွစ္ခုရွင္သန္မႈ႕မတူညီၾကေတာ့ပါ။

ေယဇူး၏အေၿဖအား ထပ္မံခ်ဲ႕ထြင္စဥ္းစားမိေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ေလာကဘ၀ၿဖစ္စဥ္၊ သဘာ၀တရားကုိ သိပံနည္းက်က်ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြမွာ အိမ္ေထာင္သားေမြးမၿပဳႏုိင္ေသးသည့္အရြယ္၊ အိမ္ေထာင္သားေမြးၿပဳႏုိင္သည့္အရြယ္၊ အိမ္ေထာင္သားေမြးမၿပဳႏုိင္ေတာ့သည့္အရြယ္ စတာေတြကုိ ေတြ႕ရွိေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေလာကမွာ ရွင္သန္သည့္အခါ စတင္ရွင္သန္ၿခင္း၊ ၾကီးထြားၿခင္း၊ အုိၿခင္း၊ နာၿခင္း၊ ေသၿခင္းတုိ႕ၿဖင့္ အရြယ္စုံကုိ ၾကဳံေတြ႕ရပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္လည္း သိၾကားတမန္ေတြလုိ ထာ၀ရအသက္ကုိ ပုိင္ဆုိင္သည့္ဖန္ဆင္းခံမ်ားဟာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕လုိအရြယ္စုံမရွိပါ။ မည္သုိ႕မည္ပုံ ၿဖစ္တည္ေနမည္ မသိေသာ္လည္း ပုံစံတမ်ိဳးတည္းၿဖင့္သာ ရွိေနမည္ၿဖစ္ပါတယ္။ ထာ၀ရရပ္တည္၊ ရွင္သန္ေနၿခင္းေၾကာင့္ပင္ ၿဖစ္ပါတယ္။ ထုိေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ေၿဖသလုိပဲ ေနာင္ဘ၀မွာ၊ ေသၿခင္းမွရွင္ၿပန္ထေၿမာက္တဲ့အခါမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြဟာ ဤေလာကမွာလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘုရားသခင္ႏွင့္သာဆက္စပ္ေနေတာ့မည္ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္ဟာ ထာ၀ရ အသက္ရွင္သူတုိ႕၏ဘုရားသခင္ၿဖစ္ပါတယ္။ ေၿပာင္းလဲတည္ရွိေနသည့္ေလာကမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ရွင္သန္ၿပီး ထာ၀ရတည္ၿမဲေနသည့္ကာလကုိ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ဟာ ခရီးႏွင္ေနၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ခရစ္ယာန္တုိ႕၏ ယုံၾကည္ၿခင္းႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြ၊ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္လည္း ဤေလာကအသက္ရွင္ရုံၿဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိခ်ဳပ္တည္းအသက္ရွင္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ထာ၀ရအသက္ဆုိင္ရာဘ၀ကုိ ေမွ်ာ္ကုိးအသက္ရွင္မလား။ ဤေလာကအသက္ရွင္ရုံၿဖင့္သာ ရွင္သန္ေနထုိင္သူမ်ားဟာ ဤေလာကတစ္ခုတည္း၏ ပုိင္ဆုိင္ၿခင္းကုိခံရၿပီး ထာ၀ရအသက္ဆုိင္ရာဘ၀ကုိ ေမွ်ာ္ကုိးရွင္သန္သူမ်ားဟာ ထာ၀ရဆုိင္ရာသုခခ်မ္းသာဆုကုိ ရရွိမည္မွန္ပါတယ္။ ခရစ္ယာန္မ်ားၿဖစ္ၾကတဲ့ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ားအေနၿဖင့္ ထာ၀ရတန္ဖုိးေတြကုိ ေဖာ္က်ဴးသက္ေသခံရင္း ထာ၀ရအသက္ကို ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ကာ ေနထုိင္သြားၾကပါစုိ႕။


ကုိရင္ (ဒုိမီနီကန္)

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ၃၂ၾကိမ္ေၿမာက္ သာမန္တနဂၤေႏြေန႕ ဖတ္ရႈရန္ က်မ္းစာ
    (လုကာ ၂၀း၂၇-၃၈)

    ေသသူတို႔ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းမရွိဟု ဆိုၾကေသာ ဇာဒၵဳေဇဦးအခ်ဳိ႔တို႔သည္ အထံေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍၊ ကိုယ္ေတာ္ အားေမးေလွ်ာက္ၾက၏။ ဆရာသခင္၊ လူ တစ္ေယာက္သည္သားသမီးမထြန္းကားဘဲ၊ ေသဆံုး ခဲ့လွ်င္သူ၏ မယားကို သူ၏ ညီကထိမ္းျမား၍အစ္ကို ျဖစ္သူ၏ အမ်ဳိးအႏြယ္ဆက္လက္ တည္တံ့ေစရမည္ဟု မိုးဇက္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေရးသား သြန္သင္ခဲ့ပါ၏။ တစ္ခါက ညီအစ္ကို ခုနစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ပါ၏။ အစ္ကို အႀကီးဆံုးသည္ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး သားသမီး မရဘဲ၊ ေသဆံုးသြားခဲ့၏။ ဒုတိယသည္လည္ အစ္ကို၏ဇနီး ကိုယူ၍ သားသမီးမရွိဘဲေသဆံုးေလ၏။ တတိယသည္ လည္းသူမႏွင့္ အိမ္ေထာင္ဆက္ခဲ့၏။ ထိုနည္းတူပင္ ညီအစ္ကိုခုနစ္ေယာက္လံုးသည္ သူမ၏ ခင္ပြန္းျဖစ္ခဲ့လ်က္ သားသမီးမရဘဲ ေသဆံုး ၾကေလ၏။ ေနာက္ဆံုး၌ ထိုမိန္းမသည္လည္းေသဆံုးေလ၏။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ရွင္ျပန္ ထေျမာက္ေသာေန႔တြင္ သူမသည္ ဤသူခုနစ္ ေယာက္တို႔အနက္ မည္သူ၏ ဇနီးျဖစ္မည္နည္း။ အေၾကာင္းမူကား၊ ထိုသူခုနစ္ေယာက္တို႔သည္ သူမ၏ ခင္ပြန္းျဖစ္ခဲ့ၾကေလၿပီဟု ကိုယ္ေတာ္အားေလွ်ာက္ၾက၏။ သခင္ေယဇူးကလည္း သူတို႔အား မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား ဤဘ၀၌ လူတို႔သည္ ထိမ္းျမားစံုဖက္ျခင္း ကိုျပဳၾက၏။ သို႔ေသာ္ ေသျခင္းမွ ရွင္ျပန္ထေျမာက္၍ ေနာင္ဘ၀ ထာ၀ရခ်မ္းသာသို႔ ၀င္ထိုက္ေသာသူမ်ားသည္ ထိမ္းျမားစံုဖက္ျခင္းကို မျပဳၾကေပ။ အေၾကာင္းမူကား၊ သူတို႔သည္ ေကာင္းကင္ တမန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ တန္းတူျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ေသၾကလိမ့္မဟုတ္။ သူ တို႔သည္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကသတည္း။ ေသသူတို႔ ရွင္ျပန္ထေျမာက္မည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍မူကား မိုးဇက္က မီးေတာက္ ေလာင္ေနေသာ ျခံဳအေၾကာင္းကိုေရးထားေသာ က်မ္းပိုဒ္တြင္ ဘုရားသခင္ကို အာဘရာဟမ္၏ ဘုရား၊ အီဇတ္၏ ဘုရားယာကုပ္၏ ဘုရားဟုေခၚဆိုျခင္းျဖင့္ ေဖာ္ျပထား၏။ ဘုရားသခင္ သည္ေသသူတို႔၏ ဘုရားမဟုတ္။ အသက္ရွင္ေသာ သူတို႔၏ ဘုရားျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ခပ္သိမ္းေသာသူတို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္၌ အသက္ရွင္ ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သတည္း ဟုမိန္႔ ေတာ္မူ၏။

    ReplyDelete