မည္သည့္အေစခံမွ်
သခင္ႏွစ္ဦး၏အေစကုိမခံႏုိင္ေပ။
ယေန႕ဖတ္ရႈ႕ရသည့္
ခရစ္ေတာ္၏ဧ၀ံေဂလိတရားေတာ္မွာ မရုိးသားေသာဘ႑ာစုိး၏ ပုံဥပမာကုိ အသုံးခ်၍
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕အား လွည့္ကြက္ၿဖင့္ တရားလမ္းကုိဦးေဆာင္ေဟာၾကားထားပါတယ္။ ဘ႑ာစုိးသည္ သူေဌး၏ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကုိ
ၿဖဳန္းတီး၍ ရာထူးမွအဖယ္ခံလုိက္ရပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္လည္း ထုိဘ႑ာစုိးဟာ
သူအလုပ္ၿပဳတ္တာကုိ အမ်ားမသိခင္ အခ်ိန္အတုိေလးအတြင္းမွာ သူ၏အနာဂတ္အတြက္
အၿခားသူမ်ားအၿမင္မွာ သေဘာမေနာေကာင္းသူ၊ အမ်ားေလးစားရသူႏွင့္
မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားရဖုိ႕ မရုိးသားတဲ့နိပရိယယ္ေတြကုိ သုံးပါေတာ့တယ္။ သူ႕သခင္အား
အေၾကြးေပးစရာရွိသူမ်ား၏စာရင္းကုိ ေလ်ာ့ေပးကာ သူေဌးေငြနဲ႕ သူမ်က္ႏွာယူခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း
သူေဌးဟာ ထုိမရုိးသားေသာ ဘ႑ာစုိးကုိ
ခ်ီးက်ဴးထားပါတယ္။ အဓိကေတာ့ ထုိဘ႑ာစုိးရဲ႕
ဆင္ၿခင္ေၿမာ္ၿမင္ၪာဏ္ကုိ ခ်ီးက်ဴးထားပါတယ္။
မိတ္ေဆြ၊ ဒီပြိဳင့္ဟာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ေထာက္ရႈ႕ရမည့္
အဓိကတရားပင္ၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြလည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႕အနာဂတ္အတြက္
ဘယ္ေလာက္အေၿမာ္အၿမင္၊ ဘယ္လုိအေၿမာ္အၿမင္ ရွိၾကပါသလဲ။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြဟာ
ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္ကုိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ဖုိ႕ ခရစ္ေတာ္ေနာက္ေတာ္သုိ႕ လုိက္ေနၾကလုိ႕
ခရစ္ယာန္ဟုအေခၚခံရသူမ်ားၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ခရစ္ယာန္ေတြၿဖစ္ေနတဲ့
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြမွာ ခရစ္ယာန္အနာဂတ္ဆုိတာ ရွိေနမွာပါ။ သုိ႕ေသာ္လည္း
ဒီခရစ္ယာန္အနာဂတ္ကုိ ေအာင္ၿမင္စြာရရွိဖုိ႕ ေလာကမွာေနထုိင္စဥ္ ေလာကပစၥည္းေတြကုိ
အသုံးခ်ရာ၌ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ပုံဥပမာထဲက ဘ႑ာစုိးလုိ
ဆင္ၿခင္ေၿမာ္ၿမင္ၪာဏ္ရွိေနရမယ္လုိ႕ ခရစ္ေတာ္က မိန္႕ဆုိေနပါတယ္။
ထုိေၾကာင့္ ေလာကမွာေနထိုင္စဥ္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြအေနၿဖင့္
ေလာကပစၥည္းေတြကုိ ဘယ္လုိအသုံးခ်ေနၾကသလဲ။ ဘယ္လုိအသုံးခ်မလဲဆုိတာ
အနည္းငယ္စဥ္းစားၾကည့္ေစလုိပါတယ္။ စကားပုံတစ္ခုရွိပါတယ္ - အူမေတာင့္မွ
သီလွေစာင့္ႏုိင္မယ္တဲ့။ မွန္ပါတယ္- ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြဟာ သီလေစာင့္ထိန္းႏုိင္ဖုိ႕
အူမေတာင့္တင္းေအာင္ထားရပါတယ္။ ဒီေနရာမွ အူမေတာင့္တင္းရဖုိ႕က ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ရဲ႕ပထမပြိဳင့္မဟုတ္ဘဲ
သီလဟာအဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ေနရာမွာ ရွိေနတာပါ။ အကယ္၍ ဒီေနရာမွာ အူမေတာင့္တင္းဖုိ႕သာ
အဓိကၿဖစ္ေနမယ္ဆုိလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြမွာ ေလာဘစိတ္ေတြ တြယ္ကပ္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
အစားတစ္ခုကုိစားလုိက္တယ္- ေနာက္တစ္ခုကုိ ခဏေနစားဖုိ႕၊ အဲဒါၿပီး စားဖုိ႕၊ ၿပန္ဆာတဲ့အခါ
စားဖုိ႕ စသၿဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ေလာဘေတြကုိ ခ်ဲ႕ထြင္ဖုိ႕
အေၾကာင္းၿပခ်က္ေတြ ရွိေနမွာပါ။ထုိ႕အတူပါပဲ- ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြဟာ အၿခားေလာကပစၥည္းေတြကုိ
အသုံးၿပဳတဲ့အခါမွာလည္း အဲဒီပစၥည္းေတြေပၚမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕စိတ္ေတြကုိ
ပထမေနရာမေပးသင့္ပါဘူး။ ထုိပစၥည္းေတြကုိ အသုံးခ်ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္သာလွ်င္
ပထမစိတ္ထားေနရာမွာ ရွိေနသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အသုံးခ်ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာလည္း
အေၿမာ္အၿမင္ရွိရွိၿဖစ္ေနသင့္ပါတယ္။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕လူ႕အသုိင္းအ၀ိုင္းမွာ ကပ္စီးႏွဲသူေတြကုိ
ခနဲ႕သည့္ အေၿပာအဆုိတစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ သိပ္ၿပီးကပ္စီးႏွဲမေနပါနဲ႕
ေသရင္ကုိယ့္ေနာက္ဘာပါမွာမုိ႕တုန္း။ ဒီစကားစုဟာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕အတြက္ လမ္းႏွစ္ခုကုိ
တြန္းပုိ႕ေပးပါတယ္။ ၁-ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြေသရင္ ကုိယ့္ေနာက္ဘာမွမပါတဲ့အတြက္
ေလာကမွာေနထုိင္စဥ္အတြင္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေနႏုိင္ဖုိ႕ သုံးၿဖဳန္းရန္
အားေပးေနတဲ့လမ္းဘက္ကုိ ဦးတည္ေနပါတယ္။ ၂-ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြေသရင္
ကိုယ့္ေနာက္ဘာမွမပါတဲ့အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြ ပုိင္ဆုိင္တာေတြကုိ ကပ္စီးႏွဲမေနဘဲ
လွဴၾကတန္းၾက၊ ေပးၾကကမ္းၾက၊ ေနာက္အၿခားသူမ်ားကုိလည္း ေ၀မွ်ၾက
စသၿဖင့္အက်ိဳးတစ္ခုအတြက္ ခ်ိင့္ခ်ိန္သုံးရန္ အားေပးေနတဲ့လမ္းဘက္ကုိ ဦးတည္ေနပါတယ္။
ထုိေၾကာင့္ ဤလမ္းႏွစ္သြယ္သည္ပင္ ခရစ္ေတာ္၏တရားဥပမာကုိ ၿပန္ေဖာ္ေဆာင္ေပးေနပါတယ္။
ပထမနည္းလမ္းအတုိင္းသုံးၿဖဳန္းမယ္ဆုိလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြေသတဲ့အခါ
တကယ့္ကုိ ဘာမွပါသြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သုိ႕ေပမယ့္လည္း ဒုတိယနည္းလမ္းမွာေတာ့
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြဟာ ေလာကပစၥည္းေတြနဲ႕ ေနာင္အနာဂတ္ဘ၀အတြက္ အက်ိဳးရွိတာေတြကုိ
စုစည္းေနမိၾကမွာပါ။ ထုိ႕အၿပင္ အခ်ိန္တုိအနာဂတ္မွာလည္း အမ်ားတကာရဲ႕ ေလးစားၿခင္း၊
ခ်စ္ခင္ၿခင္း၊ ေမတၱာထားၿခင္းတုိ႕ကုိ တုန္႕ၿပန္ခံစားရမွာ ဧကန္မုခ်ပင္ၿဖစ္ပါတယ္။
ဤသည္ပင္ ခရစ္ေတာ္ၿဖစ္ေစသည့္ ဆင္ၿခင္ေၿမာ္ၿမင္ၪာဏ္ရွိၿခင္းၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ပုံဥပမာအၿပီးတြင္ ခရစ္ေတာ္၏အဆုံးသပ္သည္ကား မည္သည့္အေစခံမွ်
သခင္ႏွစ္ပါးကုိ အေစမခံႏုိင္ေၾကာင္း ေၿပာဆုိထားပါတယ္။ ထုိေၾကာင့္
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြဟာ ဘုရားသခင္ကုိခ်စ္၍ ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ရန္
အမႈ႕ေတာ္ထမ္းသည့္အခါ ၎ႏွင့္ဆန္႕က်င့္ဘက္သခင္ကုိေတာ့ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြ
အေစခံႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ တခါတရံ မေကာင္းတဲ့လမ္းစဥ္ေတြေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းမိခဲ့လွ်င္ပင္ ဒီမေကာင္းတဲ့လမ္းစဥ္ေတြကုိ
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ေရွာင္ဖုိ႕ၾကိဳးစားၿခင္းဟာ ေကာင္းၿမတ္ၿခင္းအရွင္ကုိ
အေစခံေနၿခင္းေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါတယ္။
ထုိေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕တေတြဟာ ေလာကီပစၥည္းေတြကုိ
အသုံးခ်ၿပီး အားလုံးစုံကုိပုိင္ဆုိင္သည့္ ဘုရားသခင္ကုိသာ အေစခံႏုိင္ဖုိ႕
ၾကိဳးစားသြားၾကပါစုိ႕။
ခရစ္ယာန္အနာဂတ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ဖုိ႕ ေလာကရွိအခ်ိန္၊
ေငြႏွင့္ဥစၥာတုိ႕ကုိ အက်ိဳးရွိရွိအသုံးခ်သြားႏုိင္ဖုိ႕ ခြန္အားေက်းဇူးေတာ္၊ ၪာဏ္ပညာအလင္းေက်းဇူးအား
ေတာင္းေလွ်ာက္သြားၾကပါစုိ႕။
ကုိရင္ (ဒုိမီနီကန္)
No comments:
Post a Comment