တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား
ရဟႏၱာအၿဖစ္တင္ေၿမွာက္ၿခင္းကုိ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္၌ ရဟႏၱာအၿဖစ္သုိ႕ ကာနန္ဥပေဒအရအတည္ၿပဳေၾကၿငာၿခင္းဟု
ေခၚဆုိႏုိင္ေပသည္။ ၁၂၃၄ခုႏွစ္ဆီသုိ႕ ၿပန္လည္ၾကည့္ပါက အသင္းေတာ္အတြင္း ထိုကဲ့သုိ႕ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ၿခင္းကုိ
တရား၀င္ဥေပေဒအရေၾကၿငာၿခင္းမရွိခဲ့ပါ။ သုိ႕ေသာ္လည္း ရဟႏၱာမ်ားစြာ အမ်ားေသာအားၿဖင့္ မိမိတုိ႕ယုံၾကည္ၿခင္းအတြက္
အသက္စြန္႕ခဲ့သူ ဓမၼအာဇာနည္မ်ားႏွင့္ ၎တုိ႕၏သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ၿခင္းတုိ႕အားၿဖင့္ အသိမွတ္ၿပဳခဲ့ၾကေလသည္။
ထုိ႕အၿပင္ ေအဒီ ၃၁၃ ခုႏွစ္ ခရစ္ယာန္ဘာသာအား ကြန္စတန္တီႏုိအင္ပါယာလက္ထက္တြင္ တရား၀င္အသိမွတ္ၿပဳခ်ိန္မွစ၍
ဓမၼအာဇာနည္မ်ား၏အုပ္ဂူမ်ား (ဥပမာ- စိန္ပီတာ၏အုပ္ဂူ) အား ခရစ္ယာန္တုိ႕၏ အရုိေသေပးရာ
ၿမင့္ၿမတ္ေသာေနရာမ်ားအၿဖစ္ အသိမွတ္ၿပဳလက္ခံၿပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ေဒသအသင္းေတာ္မ်ားအတြင္း၌လည္း
ထုိဓမၼအာဇာနည္မ်ား၏ ကြယ္လြန္သည့္ေန႕ရက္မ်ားအား သတိရေအာက္ေမ့ဖြယ္အၿဖစ္ က်င္းပၾကေလသည္။
တခ်ိဳ႕မွာ ထုိသန္႕ရွင္းရာအုပ္ဂူမ်ားေပၚ၌ ဗာစီလီကာလုိဘုရားေက်ာင္းၾကီးမ်ားတည္၊ ပဌာနာတည္ႏွင့္
ၿပဳလုပ္အရုိေသေပးလာခဲ့ၾကသည္။
ထုိသုိ႕သူေတာ္စင္မ်ားကုိ
အသိမွတ္ၿပဳအရုိေသေပးလာရာမွ အခ်ိန္အခါအရ အသင္းေတာ္အတြင္း ဒ႑ရီဆန္ဆန္နဲ႕ သူေတာ္စင္မ်ားကုိခ်ည္းကပ္လာတတ္သည့္
ၿဖစ္ရပ္မ်ားေပၚေပါက္လာကာ ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ၿခင္းကုိ ၀ိနည္းအရႏွင့္ ေလ်ာ္ကန္ေအာင္ တင္းၾကပ္လာခဲ့ရသည္။
၁၂၃၄ ခုႏွစ္တြင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီး ဂေရေဂၚရီ (၉)မွ ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ခံရမည္သူအား တန္ခုိးအံ့ဖြယ္တခုခုကုိ
တရား၀င္တင္ၿပႏုိင္ရမည္ဟု ဥပေဒထုတ္ခဲ့သည္။ ၁၅၅၈ခုႏွစ္တြင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီး စစၥတုစ္
(၅)မွ Congregation of Rites ဟူေသာအဖြဲ႕အစည္းကုိ ဖြဲ႕ေပးခဲ့ေလသည္။ ထုိအဖြဲ႕အစည္းမွာ
ေနာက္ပုိင္း ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ၿခင္းဆုိင္ရာ စီစစ္ေရးအဖြဲ႕ (Congregation for the
Causes of the Saints) ဟုအမည္ေၿပာင္းလဲခဲ့သည္။ ထုိအဖြဲ႕အစည္းမွာ ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ဖုိ႕
အစစအရာရာကုိ သုံးသပ္စီစစ္ရသည္။
ယေန႕ေခတ္
လူေပါင္းမ်ားစြာက ကက္သလစ္ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ၿခင္းကုိ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားလာသည္။ မည္သုိ႕မည္ပုံ
မည္သည့္စံႏႈန္းမ်ားၿဖင့္ ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ပါသလဲ၊ ရဟႏၱာၿဖစ္ပါသလဲ ဆုိၿပီး သိခ်င္လုိၾကသည္။
ထုိေၾကာင့္ ယေန႕ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္အတြင္း ရဟႏၱာမ်ားတင္ေၿမွာက္ၿခင္း ၿဖစ္စဥ္ကုိ အနဲငယ္သုံးသပ္ၿပလုိပါသည္။
ပထမဦးဆုံးအေနၿဖင့္
သန္႕ရွင္းၿမင့္ၿမတ္မႈ႕ (သို႕မဟုတ္) ယုံၾကည္ၿခင္းကုိသက္ေသခံရင္း အသက္စြန္႕ခဲ့သည့္ ဓမၼအာဇာနည္စိတ္ဓါတ္အၿပည့္ၿဖင့္
အမည္တြင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ကြန္လြန္သြားခဲ့ေသာ္ ၎ကြန္လြန္ခဲ့သည့္ သာသနာနယ္မွ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္
ထုိသူ႕အား ရဟႏၱာတင္ေၿမွာက္ၿခင္းဆုိင္ရာ စီစစ္ေရးကုိ စတင္ေလ့ရွိသည္။ ထုိေနရာတြင္ ထုိကြယ္လြန္သူ
ရဟႏၱာေလာင္း၏ တန္ခုိးအံ့ဖြယ္တခုခု ရွိရပါမည္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ အသင္းေတာ္မွလည္း ထုိရဟႏၱာေလာင္း၏
က်န္ခဲ့သည့္အေရးအသားမ်ားကုိ ယုံၾကည္ရာခ်က္သန္႕ မသန္႕စီစစ္ပါမည္။ ထုိရဟႏၱာေလာင္းသည္
ကက္သလစ္အသင္းေတာ္၏ ယုံၾကည္ရာခ်က္ႏွင့္ ေသြဖယ္မႈ႕ရွိမရွိ၊ ယုံၾကည္ရာခ်က္ လြဲမွားမႈ႕တုိ႕
ရွိ မရွိ စီစစ္ရပါမည္။ ထုိသုိ႕စီစစ္ၿပီးေသာ စာရြက္စာတမ္း အစစ္အမွန္မ်ားကုိ ရဟႏၱာမ်ားတင္ေၿမွာက္ၿခင္းဆုိင္ရာ
စီစစ္ေရးအဖြဲ႕သုိ႕ ေပးပုိ႕ရပါမည္။
ထုိရဟႏၱာမ်ားတင္ေၿမွာက္ၿခင္းဆုိင္ရာ
စီစစ္ေရးအဖြဲ႕မွ ထုိတင္ၿပမႈ႕စာတမ္းကုိ လက္ခံမွသာ ေရွ႕ဆက္အဆင့္မ်ားကုိ ဆက္သြားရပါသည္။
အကယ္၍ ရဟႏၱာေလာင္းသည္ ဓမၼအာဇာနည္ၿဖစ္ခဲ့လွ်င္ ထုိစီစစ္ေရးအဖြဲ႕မွ ထုိသူသည္ ယုံၾကည္ၿခင္းအတြက္
အသက္ေပးခဲ့သလား၊ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အသင္းေတာ္အတြက္ မိမိဘ၀ကုိ ဆက္ကပ္ေပးလွဴခဲ့သလားဟု၍ ဆုံးၿဖတ္ပါသည္။
အၿခားေသာ ရဟႏၱာေလာင္းတုိ႕ကိစၥတြင္မူ သူ၏ေမတၱာတရားမွာ အမွန္တကယ္ေလးနက္မႈ႕ရွိၿပီး အၿခားနီးစပ္သူမ်ားကုိလည္း
ၾကီးမားသည့္ေမတၱာထားႏုိင္ဖုိ႕ အမွန္တကယ္ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ သူ၏ပါရမီက်င့္စဥ္မ်ားၿဖင့္ စံနမူေကာင္း၊ သူရဲေကာင္း
ၿဖစ္ရဲ႕လား ဟူ၍ ထပ္မံစီစစ္ရသည္။ ထုိသုိ႕ ထပ္မံစီစစ္သည့္အခါ ယုံၾကည္ၿခင္းကုိတုိးပြားေစတာကုိေတြ႕ရွိရသလုိ၊
အၿခားေသာ ကန္႕ကြက္မႈ႕မ်ားႏွင့္ သံသယမ်ားလည္း ေတြ႕ရွိရသည္ကုိ ေၿဖရွင္းရမည္ၿဖစ္သည္။ ၎အဆင့္ေအာင္ၿမင္ၿပီး
ရဟႏၱာေလာင္းသည္ သူရဲေကာင္းဆန္ေသာ ပါရမီရွင္အၿဖစ္ ေလာကတြင္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ခဲ့သည္ဟု
ေၾကြးေၾကာ္ႏုိင္သည့္အခါ သူ႕အား အရုိေသေပးထုိက္သူ (Venerable) အၿဖစ္ ေၾကၿငာလုိက္သည္။
ထုိေနာက္
သူေတာ္စင္အၿဖစ္တင္ေၿမွာက္ၿခင္းအဆင့္ကုိ စီစစ္ပါမည္။ ဓမၼအာဇာနည္အတြက္ေတာ့ သူေတာ္စင္အၿဖစ္တင္ေၿမွာက္ဖုိ႕ရန္
၎၏ဓမၼအာဇာနည္ၿဖစ္စဥ္သည္ လုံေလာက္ေပသည္။ သုိ႕ေသာ္ အၿခားေသာရဟႏၱာေလာင္းမ်ားအတြက္မူ တန္ခုိးအံ့ဖြယ္တင္ၿပႏုိင္ရမည္။
ထုိတန္ခုိးအံ့ဖြယ္ကုိလည္း အသင္းေတာ္အေနၿဖင့္ ေသခ်ာစီစစ္ရသည္- ဘုရားသခင္သည္ ထုိရဟႏၱာေလာင္းအားၿဖင့္
အမွန္တကယ္ တန္ခုိးအံ့ဖြယ္ၿပဳလုပ္သည္ မလုပ္သည္၊ ထုိရဟႏၱာ၏ၾကား၀င္ဆုေတာင္းေပးမႈ႕ၿဖင့္
အံ့ဖြယ္ၿဖစ္သည္ မၿဖစ္သည္ ကုိေသခ်ာ စီစစ္ရသည္။ ဤသူေတာ္စင္အဆင့္ေအာင္ၿမင္သြားေသာအခါ ထုိရဟႏၱာေလာင္း
(သူေတာ္စင္) အား သီးသန္႕ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း၊ ေဒသအတြင္း၊ သာသနာနယ္အတြင္း၌သာ အရုိေသေပးခြင့္ရွိသည္။
ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီးသည္ ထုိသူေတာ္စင္အသစ္အတြက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ မစၧား ႏွင့္ ဆုေတာင္းေမတၱာတုိ႕ကုိ
ခြင့္ၿပဳသည္။
သူေတာ္စင္အၿဖစ္တင္ေၿမွာက္ၿပီးေသာအခါ
ရဟႏၱာအၿဖစ္သုိ႕တင္ေၿမွာက္ရန္အတြက္ ေနာက္ထပ္ တန္ခုိးအံ့ဖြယ္တစ္ခု ထပ္မံလုိအပ္သည္။ ထုိတန္ခုိးအံ့ဖြယ္ကုိလည္း
ေရွးနည္းအတုိင္း ေသခ်ာ စီစစ္ရသည္။ ထုိသုိ႕ စီစစ္ခ်က္ေအာင္ၿမင္ေသာအခါ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္
ရဟႏၱာအၿဖစ္သုိ႕ ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီးမွ မစၧားတရားႏွင့္အတူ ေၾကၿငာေလသည္။
တန္ခုိးအံ့ဖြယ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
အံ့ဖြယ္ခုႏွစ္မ်ိဳးကုိ မွတ္သားမိသည္။
(၁)။ ေရာဂါေ၀ဒနာကုသခံရၿခင္း
- ထုိရဟႏၱာေလာင္း၏ ၾကား၀င္ဆုေတာင္းေပးမႈ႕ၿဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေနေသာ ေ၀ဒနာမ်ား ေပ်ာက္ကင္းေစၿခင္း။
(၂)။ ခႏၱာကုိယ္မပုပ္မသုိး၊
မပ်က္စီးဘဲရွိေနၿခင္း - ရဟႏၱာတခ်ိဳ႕၏ရုပ္ခႏၱာမ်ားမွာ မပ်က္မစီးဘဲ၊ မပုပ္မသုိးဘဲ ယေန႕တုိင္ရွိေနတတ္ပါသည္။
ထုိမပုပ္မသုိး မပ်က္စီးရၿခင္းကုိလည္း သိပၸံနည္းပညာၿဖင့္ ေသခ်ာစီစစ္သည္။ ဥပမာ- စိန္ကက္သရင္း (စီေရနာ)။
(၃)။ ေသြးေရစုိစြပ္ၿခင္း
- တခ်ိဳ႕ရဟႏၱာတုိ႕၏ေၿခာက္ေသြ႕ေနေသာ ေသြးစက္မ်ားမွာ ၎တုိ႕၏ပြဲေန႕၊ ၎တုိ႕ကြယ္လြန္သည့္ေန႕
စသည့္ေန႕မ်ားတြင္ ၿပန္လည္အရည္ေပ်ာ္တတ္သည္မွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ၿဖစ္တတ္သည္။ ဥပမာ- စိန္ဂ်န္ႏူ၀ါးရီးရု႕စ္။
-က်န္တဲ့
သုံးခ်က္မွာ ရဟႏၱာမ်ားအသက္ရွင္စဥ္ၿဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အံ့ဖြယ္လကၡဏာမ်ားၿဖစ္သည္။
(၅)။ စ်န္ၾကြတက္ၿခင္း
(Levitation)- ရဟႏၱာသည္ ေလထဲတြင္ ပ်ံတက္ေနတတ္သည္။ ဥပမာ- စိန္ဂ်ိဳးဇက္ (ကူပါတီႏုိ) သည္
သူဆုေတာင္းေနစဥ္ မၾကာခဏေလထဲသုိ႕ ပ်ံတက္ေနတတ္သည္။
(၆)။ ခရစ္ေတာ္၏ဒဏ္ရာေတာ္ငါးခ်က္
(Stigma) - ရဟႏၱာတုိ႕၏ခႏၱာတြင္ ခရစ္ေတာ္နည္းတူ ပုံစံတူ ဒဏ္ရာေတာ္ငါးခ်က္ ေပၚေပါက္တတ္ၿပီး
အထူးသၿဖင့္ မစၧားတရားနားခ်ိန္တြင္ ေသြးမ်ားထြက္ေပၚတတ္သည္။ ဥပမာ- စိန္ဖရန္စစ္အာစီစီႏွင့္
ပါဒေရပီအုိ။
(၇)။ ေနရာႏွစ္ခု၌
တၿပိဳင္တည္းရွိေနတတ္ၿခင္း (bilocation) -ရဟႏၱာသည္ တခ်ိန္တည္းမွာ မတူကြဲၿပားသည့္ေနရာႏွစ္ေနရာမွာ
ရွိေနတတ္သည္။ ဥပမာ- ပါဒေရပီအုိ ။
မေနာေအာင္
ကုိးကားခ်က္။
No comments:
Post a Comment