အျပစ္လုိ႔ေျပာလုိက္ရင္
က်ေနာ္တုိ႔တေတြက တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း တစ္သီးတျခား က်ဳးလြန္ၾကတာကုိပဲ ေပးျမင္မိၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဒါကုိ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္မွာေတာ့ တစ္ဦးတည္းက်ဴးလြန္တဲ့ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာအျပစ္လုိ႔
သြန္သင္ထားပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ အာပတ္ေျဖျခင္းစကၠရမင္တူးကုိ ျပဳလုပ္ၾကတဲ့အခါတုိင္း
တစ္ဦးခ်င္းစီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးဆီခ်ည္းကပ္ျပီး ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ အျပစ္မ်ားကုိ အာပတ္ေျဖဆုိၾကျပီး
ဘုရားသခင္ရဲ႕အျပစ္ခြင့္လြတ္ျခင္းကုိ ရယူၾကျပီး အသင္းေတာ္နဲ႔ျပန္လည္ေၾကေအးသင့္ျမတ္ လာၾကပါတယ္။
ကုိယ္တုိင္က်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္အတြက္ ကုိယ္တုိင္ေျဖဆုိၾကတာေပါ့။ တျခားသူေတြက်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္
ကုိယ္နဲ႔ဘာဆုိင္လဲေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္ရဲ႕သြန္သင္ခ်က္မွာ အျခားသူေတြက်ဴးလြန္တ့ဲအျပစ္ဟာလည္း
ကုိယ္နဲ႔သက္ဆုိင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလုိတူအလုိပါ အျပစ္ေတြေပါ့ဗ်ာ။ ဒါကုိ
ဘုံက်ဴးတဲ့အျပစ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဘုံက်ဴးတဲ့အျပစ္ဟာ ဘယ္လုိအျပစ္မ်ိဳးျဖစ္မလဲလုိ႔ စဥ္းစားေနမိမွာပါ။
ဘုံက်ဴးတဲ့အျပစ္ဟာ
အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအတြင္း၊ အုပ္စုတစ္စုအတြင္းမွာ ရွိေနႏုိင္ပါတယ္။ လူအခ်င္းခ်င္းႏွိပ္စက္ၾကတဲ့
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာေတြကုိ တန္ဖုိးမထားဘဲ ခ်ိဳးေဖာက္ေနၾကတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း၊
အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးေတြကုိ ဖိႏွိပ္ျပီး အဆင့္အတန္းခြဲ႔ျခားၾကတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း၊
တရားမွ်တမႈနဲ႔ တန္းတူအခြင့္ေရးေတြကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳျပီး လူနည္းစုေကာင္းစားဖုိ႔အတြက္ မတရားမႈေတြနဲ႔
ဒုစရုိက္မႈေတြကုိ က်ဴးလြန္းေနၾကတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြၾကားမွာ ဘုံက်ဴးတဲ့အျပစ္ေတြ ျပည့္ေနပါတယ္။
ဒီလုိ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာ ေနထုိင္ခ်ိန္ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း ဘုံက်ဴးတဲ့အျပစ္ရဲ႕
တရားခံေတြထဲက တရားခံတစ္ဦး ျဖစ္ေနႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကုိ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္ရဲ႕
Compendium of the Social Doctrine of the Church မွာ “အခ်ိဳ႕အျပစ္ေတြဟာ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ႕
နီးစပ္သူအား ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ တုိက္ခိုက္ဖုိ႔ရန္ ေသခ်ာအကြက္ခ် စီစဥ္ထားတဲ့ အျပစ္ေတြပါ။
ဘုံအျပစ္ဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးၾကား၊ တစ္ဦးနဲ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအၾကား၊ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုနဲ႔
တစ္ခုအၾကားမွာ တရားမွ်တျခင္းအား ဆန္႔က်င္က်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။” ကက္သလစ္ဓမၼသျဂႋဳပညာရွင္ Gregory Baum ကလည္း ဘုံအျပစ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး
အခုလုိေျပာဆုိထားပါတယ္။ -“ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ အျပစ္ကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရြးခ်ယ္က်ဴးလြန္တတ္ၾကေပမယ့္
ဘုံအျပစ္ကေတာ့ အစုလိုက္မ်က္စိ ကြယ္ေနသလုိပါပဲ။” အမွန္တကယ္ပါပဲ- က်ေနာ္တုိ႔လူသားေတြဟာ
တခါတရံ အုပ္စုလုိက္ မ်က္စိကန္းေနတတ္ပါတယ္။ အမ်ားမုိးခါးေရေသာက္သလုိ ကုိယ္လည္း လုိက္ေသာက္ေနတတ္ပါတယ္။
ဒါကုိ သတိထားမိဖုိ႔ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔တေတြကုိယ္တုိင္ တခါတေလ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းအျပင္ဘက္ ထြက္ၾကည့္တတ္ဖုိ႔
လိုပါလိမ့္မယ္။ တျခားသူေတြရဲ႕ ရႈေထာင့္ကေန ျပန္ၾကည့္တတ္ဖုိ႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတြကုိ
က်ေနာ္တုိ႔ သတိထားမိျပီဆုိရင္ေတာ့ ဘုံေကာင္းစားဖုိ႔၊ အမ်ားသူမ်ား ေကာင္းစားဖုိ႔၊ တရားမွ်မႈေတြကုိ
ျပန္လည္ ထုတ္ေဖာ္လာႏုိင္မွာပါ။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ တစ္ေယာက္တည္းေနလုိ႔မရတဲ့
သတၱ၀ါေတြျဖစ္တာမုိ႔ တကုိယ္ေတာ္ေကာင္းစားဖုိ႔အေရး တစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ မရွင္သန္ႏုိင္ၾကတာ
အမွန္ပါပဲ။ ဒ့ါေၾကာင့္ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း အမ်ားသူငွာ ေကာင္းစားဖုိ႔အေရးဟာလည္း ကုိယ္နဲ႔တနည္းတဖုံ
ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
ခရစ္ယာန္သမၼာက်မ္းစာမွာဆုိရင္လည္း အစၥေရးလူမ်ိဳးစု တစ္စုလုံးနဲ႔တင္စားျပီး အားလုံးရဲ႕
ဘုံအျပစ္ကုိ ဦးစားေပးေျပာေလ့ရွိတာကုိ သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။ အစၥေရးလူမ်ိဳးေတြ ဘာဘီလုံမင္းရဲ႕လက္ေအာက္မွာ
ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ခဲ့ရတာ ဘုံအျပစ္ေၾကာင့္ပါပဲ။ ထုိ႔အတူ အီဂ်စ္ဘုရင္ရဲ႕လက္ေအာက္မွာ ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ခဲ့ရတာလည္း
ဘုံအျပစ္ေၾကာင့္ပါပဲဆုိျပီး ဘုရားသခင္က ပေရာ္ဖက္ေတြကေနတဆင့္ သတိထားမိေအာင္ ေဟာေျပာခိုင္းခဲ့ပါတယ္။
ျပီးေတာ့ လူမ်ိဳးစုတစ္စုလုံး ေနာင္တယူျပီး သမၼတရားဘက္ကုိ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ “ေနာင္တရၾကေလာ့။”ဆုိျပီး
ေဟာေျပာေစခဲ့ပါတယ္။ အာဒံနဲ႔ဧ၀တုိ႔က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့အျပစ္ဟာလည္း ဘုံအျပစ္ျဖစ္တာမုိ႔ ေနာက္ဆုံးေသာေန႔ထိေအာင္
လူသားထုတစ္ခုလုံး အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ခံစားေနရတာပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႔ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာအျပစ္ေတြကုိသာမဟုတ္ဘဲ
ဘုံအျပစ္ကုိ အထူးေျပာခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အျပစ္ဆုိတာကုိက အားလုံးနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ သေဘာသဘာ၀
ရွိေနတယ္ဆုိတာကုိ ျပသတာပါပဲ။ သံေပါလူးကလည္း “အျပစ္နဲ႔ေသျခင္းတရားဟာ ေလာကတစ္လုံးကုိ
လႊမ္းမုိးေနတယ္” လုိ႔မိန္႔ဆုိထားပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒါေတာ့ ငါက်ဴးလြန္တာမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတာ့
သူက်ဴးလြန္တယ္ဆုိျပီး ဟုိဟုိဒီဒီလက္ညဳိးထုိး စြပ္စြဲေနရုံနဲ႔ မျပီးပါဘူး။ Napoleon
ေျပာသလုိပဲ ကမၻာၾကီးမွာ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြနဲ႔ျပည့္ေနရတာဟာ မေကာင္းတဲ့လူေတြ အၾကမ္းဖက္လုိ႔မဟုတ္ဘဲ
ေကာင္းတဲ့လူေတြ တိတ္ဆိတ္ေနလုိ႔ ျဖစ္ရတာဆုိသလုိေပါ့။ ဒီလုိ တိတ္ဆိတ္ေနတာဟာ တိတ္တဆိတ္အျပစ္က်ဴးသူပါပဲ။
အထူးသျဖင့္ တာ၀န္ယူထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တိတ္ဆိတ္ေနလုိ႔မရဘဲ ၀တၱရားရွိကုိရွိေနတယ္ဆုိတာ
သတိထားႏုိင္ၾကပါေစ။
ဒုိမီနီကန္ကုိရင္
No comments:
Post a Comment