ပထမဗာတီကန္အစည္းေ၀းပြဲၾကီး၏ “ကက္သလစ္ယုံၾကည္ၿခင္းကုိ
၀န္ခံၿခင္း” အေပၚ စဥ္းစားေထာက္ရႈ႕ရာ (၁)
ယုံၾကည္ၿခင္းကုိ ၀န္ခံၿခင္း(ယုံၾကည္ၿခင္းအခ်ဳပ္)သည္ အေၿခခံက်သည့္ ကက္သလစ္ ယုံၾကည္ၿခင္း၏ အမွန္တရားမ်ားအား ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ ကက္သလစ္ ဘာသာ၀င္မ်ား၏
ၿမဲၿမံ ခုိင္မာသည့္ ၀န္ခံခ်က္ပင္ ၿဖစ္ၿပီး ထုိ႕အၿပင္ တေလာကလုံး၏ အမွန္တရား အေပၚ ၿပန္လည္ စဥ္းစား ေထာက္ရႈ႕ၿခင္းလည္း ၿဖစ္ပါသည္။
ထုိ ယုံၾကည္ရာအခ်ဳပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးေတာ့မည္ ဆုိလွ်င္ ပထမဦးဆုံး အေနၿဖင့္ အသင္းေတာ္၏ သြန္သင္ခ်က္ (CCC #26) အတုိင္း မိမိတုိ႕ အေနၿဖင့္ မိမိတုိ႕ ဘာကုိ ယုံၾကည္ၾကသလဲ ဆုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ၿပန္ေမးဖုိ႕ လုိလိမ့္မည္။
ယုံၾကည္ၿခင္း ဆုိသည္မွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ဘ၀ အဓိပၸာယ္ရွာရာ၌ ကၽြႏု္ပ္တုိ၏ ေနာက္ဆုံး ပန္းတိုင္ၿဖစ္သည့္ ဘုရားသခင္အား ၿပန္လည္ တုန္႕ၿပန္ၿခင္း တစ္ခု
ၿဖစ္သည္။ အသင္းေတာ္၏ သြန္သင္ခ်က္ (CCC#27)အရ ၎သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ဘ၀ အစႏွင့္ အဆုံးၿဖစ္သည့္
ဘုရားသခင္အား ဆာေလာင္သည့္ စိတ္ဆႏၵေၾကာင့္ ၿဖစ္ၿပီး ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ဘုရား၊ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာကုိ
ဆာေလာင္သည့္ ဆႏၵေၾကာင့္ ၿဖစ္ေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ ဘုရားသခင္သည္ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း
(ေယာဟန္ ၁း၁)။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ယုံၾကည္ၿခင္းအခ်ဳပ္အား ဆက္လက္ ေထာက္ရႈ႕ၾကည့္ၾကပါစုိ႕။
ကၽြႏု္ပ္သည္ အႏၱ တန္ခုိးေတာ္ရွင္ ဘုရားသခင္၊
ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေၿမၾကီး၊ ၿမင္ႏုိင္ရာ မၿမင္ႏုိင္ရာ အားလုံးကုိ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ ခမည္းေတာ္ ဘုရားကုိ
ယုံၾကည္ပါ၏။

သုိ႕ေသာ္လည္း
က်မ္းစာေတာ္ၿမတ္ႏွင့္ ဓေလ့ထုံးတမ္း အရ ဘုရားသခင္သည္ ႕ကုိယ္သူ ေဖာ္ၿပသည္ၿခင္းႏွင့္ အထူး နည္းလမ္းၿဖင့္ သူ၏ ဆႏၵအား ေဖာ္ၿပၿခင္းမွာ အထင္အရွားပင္ ၿဖစ္ပါသည္။ထုိေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ၾကီးမ်ားက ဤသုိ႕ မိန္႕ဆုိၾကသည္- “လြန္ေလၿပီးေသာ ကာလ၌
ဘုရားသခင္သည္ ငါတုိ႕၏ ဘုိးေဘးတုိ႕အား ပေရာဖက္မ်ားမွ တဆင့္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးၿဖင့္ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ
ဗ်ာဒိတ္ ေပးေတာ္မူခဲ့၏။ သုိ႕ရာတြင္ ဤေနာက္ဆုံးေသာ ေခတ္ကာလ၌ ဘုရားသခင္သည္ ငါတုိကုိ သားေတာ္အားၿဖင့္ ဗ်ာဒိတ္ ေပးေတာ္မူ၏
(ေဟေၿဗဦး ၁း၁-၂)”။ အမွန္ဆုိရေသာ္ ဤ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ လူသားမ်ား၏ စဥ္းစားၪာဏ္ႏွင့္ ဟုိး အေ၀းမွာ ရွိေနၿခင္း မဟုတ္ပါ။
ထုိေၾကာင့္ လူတုိင္းလူတုိင္း အခက္ခဲမရွိ သိရွိႏုိင္ပါသည္။
ပထမ ဗာတီကန္
အခန္း(၃)တြင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ သေဘာ သဘာ၀အား ဖန္ဆင္းခံ မဟုတ္သည့္ အမွန္တရား၌ လုံး၀ ေရွ႕ရႈးၿပဳသည့္ သတၱ၀ါအၿဖစ္ ရွင္းၿပထားပါသည္။ သုိ႕ၿဖစ္၍ ကၽြနု္ပ္တုိ႕ အားလုံးသည္ ကယ္တင္ၿခင္း သမုိင္းအား ယုံၾကည္၍ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ဖန္ဆင္းရွင္
ဘုရားသခင္အား သိၪာဏ္ႏွင့္ ဆႏၵ လုံး၀ဥႆုံ
ခ်ည္းကပ္ဖုိ႕လုိပါသည္။ ဤ ယုံၾကည္ၿခင္းသည္လည္း အလြန္ ထူးၿခား နက္နဲသည့္ ပါရမီတစ္ခုၿဖစ္ၿပီး
ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ ခြန္အားလည္း ေပါင္းစပ္၍ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕အား အကူအညီ ၿဖစ္ေစသည္။ ၎အား
သာမာန္ သဘာ၀နည္းၿဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ စဥ္းစား၍ ရႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ လွည့္ၿဖားၿခင္း မရွိ၊ လွည့္ၿဖား ႏုိင္စြမ္းမရွိသည့္ ဘုရားသခင္သည္ သာလွ်င္ သူ႕ကုိယ္သူ ေဖာ္ၿပ ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ သုိ႕ပင္ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္သည္
သန္႕ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ဘုရား၏ အကူအညီၿဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ အသိၪာဏ္အားၿဖင့္ သူ႕အား သိႏုိင္ရန္ အတြင္းပုိင္း ဆက္စပ္ထားေလသည္။ တန္ခုိး လကၡဏာ ၿဖစ္ေပၚၿခင္း၊ပေရာဖက္ ေဟာၾကားခ်က္မ်ား စသည့္ အံ့ဖြယ္ရာမ်ားက ဘုရားသခင္၏ အနႏၱတန္ခုိးႏွင့္
အတုိင္းဆ မရွိေသာ ၪာဏ္ပညာေတာ္အား
မီးေမာင္း ထုိးၿပေနေလသည္။
ပထမ ဗာတီကန္
အခန္း(၄)တြင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ သဘာ၀ စဥ္းစားၪာဏ္ၿဖင့္ သိႏုိင္သည့္ အရာမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႕ ဘုရားသခင္၌ ကိန္းေအာင္းေနေသာ အရာမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း
ေၾကြးေၾကာ္ ခဲ့ေလသည္။ ဘုရားသခင္၌ ကိန္းေအာင္းေနေသာ အရာမ်ားမွာ ဘုရားသခင္မွ ထုတ္ေဖာ္ ၿပသၿခင္း မရွိလွ်င္
ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ တေတြအေနၿဖင့္ သိႏုိင္စြမ္း မရွိေပ။
ကုိးကားခ်က္။
။Pope Paul VI, the Credo of the People
of God
။ Catechism of the Catholic
Church #34
(က်န္သည့္ ယုံၾကည္ၿခင္း အခ်ဳပ္မ်ားကုိလည္း
ေထာက္ရႈ႕ သုံးသပ္ပါဦးမည္)
မေနာေအာင္
No comments:
Post a Comment